4

Terug naar overzicht

Continuïteit van zorg

6 sep 2021

Continuïteit van zorg, 24/7

Bij MediCentraal betekent continuïteit van zorg het bieden van goede en betaalbare zorg volgens de principes van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Daardoor kan de zorg blijven doorgaan – zowel overdag, in de avond/nacht als in het weekend – en worden zowel ingeplande als ad-hoc diensten bij zorginstellingen door onze flexibele zorgprofessionals vervuld. Samen maken we het verschil. Belangrijk voor zorgprofessionals zijn de wekelijkse uitbetaling, het persoonlijk contact en het uitgebreide pakket aan e-learnings om hun vakkennis up-to-date te houden. Ook staat de goede bereikbaarheid centraal en worden diverse goede doelen financieel ondersteund.

Win-Win in kwaliteit van zorg

Met de inzet van Zelfstandige ZorgProfessionals halen zorgorganisaties ervaren zorgmedewerkers in huis. Dit heeft als voordeel dat zij snel kunnen starten met het uitvoeren van de zorgtaken. En dat is ook wat cliënten direct merken: professionele en persoonlijke aandacht voor hun situatie.

Praktische afspraken

Het kan natuurlijk voorkomen dat een zorgprofessional niet kan komen werken door bijvoorbeeld ziekte. Om in die situaties snel te schakelen met de betrokken stakeholders en te proberen om vervanging te regelen, zijn er heldere afspraken gemaakt:

-Met zorginstellingen / opdrachtgevers: zowel per geval tussen de planners en afdelingen, als reguliere afstemming met de accountmanager om de continuïteit te monitoren

-Met de Zorgprofessional: in de overeenkomst tussen ZZP en MC zijn afspraken gemaakt, wat de nakoming van opdrachten precies inhoudt en wat het betekent qua vervanging,  nakoming en vergoeding als het onverhoopt toch een keer niet door kan gaan. Daarnaast is er een helder protocol gemaakt met 2 stappen om te doorlopen:

  1. Bellen naar de planners van MC. Dat kan op hun directe telefoonnummer of via 020-2164896. in de avond van 18.00-23.00 uur en in het weekend van 08.00-17.00 uur kan dat via 020-2101050. Krijg je geen contact, stuur dan een e-mail naar planning@medicentraal.nl;
  2. Bellen naar de opdrachtgever/ afdeling waar je verwacht wordt: dit nummer staat altijd in je bevestiging per mail of in de app;

Het is belangrijk dat de zorgprofessional in beide contacten aangeeft hoelang hij/zij verwacht niet te kunnen werken.

Overzicht in de app van ingeplande zorgopdrachten

Doordat zorgprofessionals bij MediCentraal werken met een handige app, zijn ingeplande diensten direct te zien. Alle diensten die in deze app staan, zijn goedgekeurd door zowel de zorgprofessional,  de opdrachtgever en de planner van MediCentraal. Op deze manier kun je ook precies zijn hoe laat en waar je moet zijn voor iedere opdracht. Mocht dat onverhoopt een keer echt niet mogelijk zijn bijvoorbeeld door ziekte, dan moeten de 2 stappen uit bovenstaande werkwijze worden gevolgd.

Indien de inloggegevens van de app ontbreken, dan is contact opnemen met de recruiters de beste oplossing: zij maken deze graag voor je aan en staan altijd paraat voor persoonlijke vragen.

Als je meer wilt weten over werken in de zorg als ZZP’er via MediCentraal of gemotiveerd en gekwalificeerd zorgpersoneel zoekt, neem dan contact met ons op. Dat kan via het contactformulier of door te bellen met 020-2614896.

Leo Koning, afdeling Marketing & Communicatie

4

Overzicht van alle cases

Call Now ButtonVragen? Bel 020-2614 896